Wednesday, 11 April 2012

Fakta Sebenar Lelaki ~ Bab Memasak

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


Jalan jalan ber'facebookwalking' (sesuka hati je bagi istilah) tadi terjumpalah satu artikel yang buat aku tergelak sorang sorang ni.Tergelak sebab ada sebahagian faktanya memang betul.Mungkin ada antara korang semua dah pernah baca kot.Yang belum pernah baca...mehhh sini.Baca ramai ramai sambil tersengeh sengeh gituu.Ini fakta sebenar lelaki yang berkaitan tentang bab masak memasak ni.Setujukah andaa? 
"Masakan terhebat abadd ini...telur goreng kurang minyak pasti memikat hati ibu mertua anda"

• 99.9% lelaki amat pandai masak kari…..tapi megi kari jerrrr.

• Lelaki kadang kadang memang suka memasak….tapi amat malas nak
basuh periuk belanga serta pinggan mangkuk…

• Apabila lelaki memasak umpama sedang bertukang umah… bukan
main bising lagi.

• Adalah kebiasaan lelaki memasak tanpa memakai baju…pastu,
sambil isap rokok plak…

• Menu utama masakan lelaki adalah telur goreng, sardin, telur
goreng dan juga sardin. Tak ketinggalan jugak kicap masin…

• Jika seorang lelaki yg rajin memasak, anda akan dapati gas
masakan akan cepat habis, kerana lelaki memasak selalunya guna
api yang kuat…cepat sikit masak.

• Keadaan dapur rumah orang lelaki yang bersepah sepah adalah
satu pemandangan biasa yang mempunyai nilai artistiknya yang
tersendiri…

• Dan lelaki tidak akan merungut sekiranya masakan itu dimasak
oleh seorang lelaki..tetapi peng’komplen’ nombor satu jika
makanan itu di masak oleh wanita..

Antara sebab sebab lelaki memasak:
• Malas nak pegi kedai
• Hampir hampir pokai
• Nak menghabiskan stock makanan yang dah nak expired
• Mental theraphy
• Konon konon nak practice…nanti buleh amik hati pasangan
• Buang tebiat…

Walaupun begitu, chef chef terkemuka dunia masih terdiri daripada
kaum lelaki..

betul tak???



Memang tak dapat dinafikan yang chef chef handalan kebanyakannya memang terdiri daripada manusia yang berjantina lelaki.But...aku pernah baca dalam satu novel ni tapi tak ingat pulak tajuknyer apa tapi dalam novel tu ada cakap yang lelaki memang patutlah menjadi chef kat hotel hotel ternama sebab mana larat perempuan nak angkat periuk dan kuali besar besar dan berat berat gituu.Haa...setuju tak dengan kenyataan ini?

p/s :kalau dapat suami yang terrer masak konfem aku bole jadi belon udara panass.mengembangg...

3 Komen Terhebat:

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

setuju..hihi..lelaki klu msak mmg guna api kuat..n bersepah..hihi..tp laki msak lg sdap dr pmpuan..percayalah..dh bnyk kita try tau..:)

Camy Alya said...

wahh. best oh kalau dapat suami yang pandai masakkk ^^

Nur Ezzati said...

wah , nice entry :)
klau sudi singgah sini :)
http://kisahbudaktakcute.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
.Header img { margin-$startSide: auto; margin-$endSide: auto;}