Friday 16 March 2012

Tanda-Tanda Hati Yang Mati

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


Entri info islamik untuk hari Jumaat yang penuh keberkatan ini aku nak share pasal HATI.Bukan hati ayam dan bukan hati lembu tetapi HATI MANUSIA.Hati adalah sejenis ketulan darah yang menjadi tempat bermulanya akhlak kita.Bila hati kita baik InsyaAllah akhlak kita juga mesti baik.Di sini aku nak senaraikan tanda-tanda hati yang mati.So,adakah hati kita ini sihat atau tidak?


~ Kita mengaku yang kita kenal Allah, tapi kita tidak tunaikan hak-hakNya.
Kita Cinta kepada Rasulullah, tapi kita mengabaikan sunnah-sunnah baginda
Kita baca Al-Quran, tapi kita tidak beramal dengannya
Kita guna Nikmat Allah, tapi kita buat bodoh je, tak bersyukur pun
Kita mengaku yang Syaitan itu musuh, tapi dengan syaitan juga yang kita kawan
Kita tahu Syurga itu ada, tapi kita tidak berusaha untuk mendapatkannya
Kita mengaku adanya seksa Neraka, tapi kita tidak berusaha untuk menjauhinya
Kita mengakui yang kita pasti akan mati, tapi kita tidak bersedia lagi untuk mati
Kita sibuk mengaibkan orang lain, tapi kita lupa yang kita pun ada aibnya jugak
Kita pergi mengiringi jenazah ke kubur, tapi kita tak ambil pun iktibar daripadanya.


Aku juga bukan manusia yang sempurna dan sudah tentu aku juga ada tanda-tanda ini.Aku juga masih berusaha memperbaiki hati agar hati aku ini tidak leka dan lalai daripada mengingati Allah.InsyaAllah...Aminn.

1 Komen Terhebat:

Ajibah A said...

InsyaAllah..peliharalah hati kita..peringatan bersama.. :) tq..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

.Header img { margin-$startSide: auto; margin-$endSide: auto;}