Sunday 1 May 2011

Pertama Kali Labour Day

Haluu...1 Mei adalah hari yang sinonim dengan Hari Pekerja
Yeah...ini bermaksud CUTI
Everybody love holiday...hahah

Yup...tahun ini merupakan tahun pertama secara rasminya aku menyambut Hari Pekerja sebagai seorang pekerja
Yelah...dolu2 aku menyambutnya sebagai seorang pelajar
Err...pelajar tu dikira bekerja ker?
Hehew...ntah tak tau aku...???

Well...walaupun aku bekerja sebagai minah kilang jer (untuk sementara jew) waktu cuti2 sebegini adalah amat dinanti-nantikan...
Bole lepax2...bole santai2...bole relax2
Hahah...sronoknyer

Oleh kerana 1 Mei pada tahun ini jatuh pada hari Ahad...maka secara automatiknya hari Isnin pon cuti lah...(yeay...cuti lagi n_n)
Dulu masa abis SPM aku tak sempat nak sambut Hari Pekerja pasal aku dah berhenti kerja masa bulan April...
Masa pas SPM...aku bekerja di sebuah syarikat swasta bertaraf international....
Ceh...tipoo jer...hehew
Sebenarnya masa aku tunggu keputusan SPM dulu kerja aku ialah membersihkan sarang burung...
Anda tahu?
Kerjanya memang santai abes la...
Santai sangat sampai aku asyik menguap jer
Ngantuk...hehew

Well 3 Mei ini bermulalah kontrak kedua aku di Fujitsu
Emm...niat hati memang nak berhenti
Tak tahan balik malam...(aku x suka kerja malam)
Kontrak kedua aku ini bakal tamat pada 31 Julai 2011
Adush...lama siot...

Apa2 pon...aku nak mengucapkan Happy Labour Day
Wat sesaper yang terpaksa bekerja tu...
Bekerja dan berkhidmatlah seikhlas hati
Alah...kalau nak cuti tu..amik ajer ler cuti tahun...
Itu pun kalau ada...hahah

p/s : Selamat bertunang kepada Zahiril Adzim & Shera Ayob...(saya sangat suka lakonan En Bob n_n) 

0 Komen Terhebat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

.Header img { margin-$startSide: auto; margin-$endSide: auto;}