Wednesday, 23 May 2012

Perkara Lawak Tentang Kentut

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Kentut atau dalam bahasa sopannya iaitu buang angin adalah sesuatu yang sinonim dalam kehidupan makhluk yang bernama manusia.Yelah...secantik atau sekachak mana pun makhluk yang bernama manusia tu kentut memang tak dapat nak dipisahkan.Kejapp...korang jangan ingat aku ni dah takde tajuk lain ke nak dibuat entri sampai nak cerita pasal buang angin ni.Aku percaya...setiap kali korang buang angin, korang pasti rasa kelegaan berganda.Hehe...Betul kan? Alaa...mengaku je laa.

Ini antara perkara lawak tentang kentut.Lawak tak lawak tu bergantung pada tahap sense of humour korang laa...


1) Budak kecik anggap kentut adalah perkara yang lawak, tak percaya kentut kat bebudak mesti diorang bukan main suka gelak... gelak bagai macam tak ingat dunia.

2) Terdapat variasi bunyi kentut, ada yang berbunyi panjang meleret-leret, pendek tersemput-semput, bergegar seisi alam dan sebagainya.Anda yang mana satu?

3) Kebanyakkan orang akan merasa lega dan puas hati selepas kentut tapi memang tak akan laa nak mengaku.Kena pulak kalau orang perasan.Muka pulak buat muka tak bersalah dengan jayanya.

4) Kalau awek terkentut, korang akan pura-pura buat tak tau dan kalau tau pun masih anggap tak kisah walaupun korang rasa lawak...gelak dalam hati je lah.Bajet nak jaga hati awek cunss tu je.

5) Kalau orang tua pulak terkentut, pun korang akan buat-buat bodoh tak heran.Kurang hajor le nak gelakkan depan-depan,ye tak? Takkan benda ni pun nak bagi tahu.Kena makan penampor karang kalau gelak sampai tersembur air liurr.Puihh...

6) Kalau budak kecik gelakkan orang tua yang terkentut, tu cerita lain...nama pun budak-budak lagi dan pada budak kecik ni,kentut adalah cool. (rujuk nombor 1).

7) Kentut berfungsi sebagai signal untuk bagi tahu yang korang mengalami tanda-tanda untuk yuk-yuk (berak).Kiranya takdaklah korang terukk-ukk (terberak) tanpa sedar.Bole pulak tak sedar yek nak terberak...

8) Kentut menunjukkan korang masih hidup, dan nikmatilah kentut dengan kata lain... "kentut mesti terus, barulah ceria kehidupan."

"Kentut awak bau macam perfume Enchanteur.Tahan lama..."

Kentut sebenarnya bukan satu perkara lawak tapi sesetengah orang menganggap ianya lawak disebabkan bunyi vibrator yang rancak serta gempak malahan pulak syok didengari.Jadi, orang yang mengutuk itu kadang-kadang bergurau.Oleh itu, terjadilah perkara lawak disitu...


credit to ~ shakroil.blogspot 

p/s : anak sedara aku yang masih sebulan setengah tu kalau kentut bole tahan kuat bunyinya.Sampai dia sendiri terkejut dan menangis dengar bunyi kentut dia sendiri.Haha...

3 Komen Terhebat:

Ardini Izzati said...

Hahaha. Cakap pasal kentut teringat 3 idiots :)

Uncle Jonni said...

kentut x berbunyi itu bahaya... tetiba bau semerbak saja yang ada... huhuhu

Myra Azraff said...

hahaaha..lucu !
no.1 tu lagi tak boleh blah..kene cuba ni..haha xD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
.Header img { margin-$startSide: auto; margin-$endSide: auto;}