Saturday, 10 December 2011

Lintasi Fikiran

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


Bila melalui hari tanpa rasa fikiran terumbang ambing,tanpa rasa tekanan naik melampau atau cemas macam nak gila...perasaannya memang tenang.Tapi bila difikirkan semula...cabarannya hilang serta-merta.Bagi kebanyakan manusia di planet ni mungkinkah detik itu adalah detik yang paling membahagiakan?


Bayangkan atau lebih tepat lagi memang sesuatu yang realiti bila mana seharian melaksanakan pekerjaan tak kiralah jawatan profesional atau pekerjaan yang biasa-biasa sahaja memerlukan engkau memikirkan bagaimana melalui hari esok.Mungkin hari ini tiada yang mengganggu...bila-bila esok mungkin datang makhluk yang tak kenal erti kedamaian cuba nak tarik perhatian dengan cara yang salah...


Aku pernah merasakannya...mungkin tak banyak kerana aku orang yang pasif.Lebih suka berdiam...memerhati ...mungkin lebih tepat memendam...Hahaha...peratus untuk meluahkan adalah sedikit maka itu menyebabkan peratusan berada dalam darjah menjadi 'orang gila' mungkin buat orang tak sedar yang aku ni makhluk yang wujud...


Boleh sahaja aku membiarkan mereka semua terus berteka-teki sendiri.Masing-masing suka sedapkan perasaan sendiri.Hakikatnya mereka rapuh lagi jatuh terkandas tapi masih tersenyum.Pahit kerana manisnya kian tawar.Rasa tawar itu buat rasanya terus hilang.Tiada noktah mahupun koma.


Tak nak tapi segan nak cakap.Malu tapi berpura-pura.Akhirnya kau tak dapat apa-apa.Mungkin itu lebih baik.Aku benci berebut dengan orang.
Sebahagian diri aku ada unsur paranoid

p/s : Menunduk melihat semut...kau curi gula lagi yerk!

4 Komen Terhebat:

miss-nabil said...

hey !!!!!!!!!! cite korea yg kat gamba tu saya tengok.
arghhh ! best giler. ingat witch je tajuk dia. hehe ;D

Dba Dealova said...

@miss-nabil:yup..best kan citer korea tu.tajuknya witch yoo hee :D

miss-nabil said...

haaa witch yoo hee. hihi
haha, cerita melayu+barat
takde pun romantik macam ni ;)

Dba Dealova said...

betull...setuju n_n

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
.Header img { margin-$startSide: auto; margin-$endSide: auto;}