Monday 18 April 2011

Hari-Hari Kerjanya Mencungkil 7886-T151

Masuk hari ni dah hampir 4 bulan la aku bertapa dan mencurahkan bakti dan tenaga kepada kilang yang menjadi sumber pendapatan a.k.a duit kocek aku tiap bulan...FUJITSU
Well..cam biasa lew...keje kilang berdiri la kan...(untung bangeet kalau dapat keje kat kilang yang bole duduk)

Aku dapat kat bahagian keyboard...ala...keyboard laptop (yang korang tengah guna tue)
Aku berada di line 1 iaitu keyboard Toshiba 7886-T151Japan
Waduh...bisa patah ni ibu jari aku...
Hari2 kejenya mencungkil keyboard...tujuannya untuk memastikan dan mengesan ada ke tak gear link yang patah (aku rasa untuk mengesan tulang jari aku yang patah ada lew)

Tapi...kekadang aku wat proses appearance dan bezzel (jarang2 skali sejak akhir2 nie...)
Keje mencungkil ni merupakan proses yang pertama...maka dengan sesungguhnya kena la buat dengat sepantas kilat...nak tau kenapa...coz kalau lambat or lembab cam siput (maaf en siput...) jawabnya org blakang selepas proses tu akan ternganga je la...coz tak ada kejew...orang bahagian packing a.k.a bahagian proses terakhir akan selalu jerit "keyboard,keyboard,keyboard"yang membawa maksud...cepat skit lew...


kat cinie ler tempat keje aku mencungkil tiap hari...capek deh

p/s : Disebabkan bencana yang berlaku di Jepun...order keyboard skrang semakin berkurang...ini bermakna aku dah tak ada OT...(wawawa...ciput ler gaji aku -_-)

0 Komen Terhebat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

.Header img { margin-$startSide: auto; margin-$endSide: auto;}