Saturday, 13 August 2011

Masa & Kesabaran ---> Jangan Biadab

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


Bile mana otak kita ligat berfikir
Menetapkan tatacara dan prinsip hidup kita sendiri
Kata hati memang selalu membangkang setiap tindakan
Tak selalunya menang pun...


Wo-wo-wo...


Oke...
Aku terkesima bila wujudnya 'Si BiadaB'
Opss...'Si Budak Tak Beradab'


Rasanya dia nampak yang seorang aunty telah terlebih dahulu membuat pesanan tersebut
Penuh kesabaran aunty tersebut menunggu


Tup-tup...
'Si Budak Tak Beradab' menyambar tanpa rasa bersalah
Katanya...
"Saya nak cepat...tak ade masa"


Belum sempat beredar...
Ditegur Pemuda Berbudi Idaman Malaya (hehehe...sukati jek aku ni ek)


"Adik...saba sikit bole tak?"
Pemuda Berbudi tersebut menggelengkan kepalanya... (kenapa nampak comei jerk...miang...hehe)
Mungkin terasa menyampah giler kowt kat budak tuu (andaian sendiri...)



'Si Budak Tak Beradab' menjawab dengan ganasnyer kasar
"Who care...!"


Terus blah meninggalkan tempat kejadian...
Pemuda baikk tu pown memberikan sepatah dua kata
Kepada aunty tersebut untuk menerangkan situasi sebenar


Pasal apa...?
Pasal aunty tersebut dalam keadaan blur-blur
Terus terang... nampak klakar...(aku memang jahat...hehe)


Tak apa...
Apa peranan aku...?


Aku???
Tukang analisis keadaan (suka buat macam tuu)
Bukan tak nak tolong...
Kat situ dah ada 'hero'


Aku kan pelakon sampingan
Bettull ni...


Di saat itu...
Aku sendiri ketinggalan...
Alamakk...!


'Bila masa menjadi alasan seseorang hilang pertimbangan'


p/s : Memang aku selalu bersabar bagi turn aku kat orang lain...betull ni...aku tak sampai hati...kesian kat mereka...kesian lagi kat diri sendiri >_<

16 Komen Terhebat:

Ahmad Ismi said...

Berblogwalking....sebelum sahur..baca entry awak...erm...Kalau saya di sana...saya siku orang Biadap 2..Heheh..Main je....

Dba Dealova said...

U right...
Naseb baik saya permpuan so,tak bole la nak melakukan aksi keganasan...hehe n_n

Fiqah Alias said...

huhu..besela zmn skrg nie...ad jgk yg spisis gtu..tp bkn sumela kn..yg baik mmg baik..tingat plak fiqah pon pnh kne gtu..bygkanla kte tggu bkn men lme ag bratur..tup2 mai plak sorg bdk tu potong line..haaaa,terbakarla ht fiqah nie..tp apakan daya..bak kata Dba la..."nseb baik sy nie pompuan,so xleh wt aksi keganasan.." huhu..

Faraa Eiman's said...

sabar jep la , haha

saya dewi said...

who cares?

oke memang bidap. zzz (T_T)

INTAN said...

who cares??? oh, me cares! memang panas kalau jumpa orang macam tuh..ok nasib bulan pose..sabar2...

MisS HoNeY said...

itu la remaja skrg

Al-Hamra said...

Salam alaik,

Dik, ni kak Zainab, ex Psychology UIA. FB akak : Humaira Xai or email: xainab2710@yahoo.com

Dba Dealova said...

Thanks kak Al-Hamra to respons me n_n

cik kiwi's said...

macam macam ragam.
kalau diperhatikan.
dunia semakin mementingkan diri mereka.
tanpa memikirkan orang lain.
kita?.
bersabar dan jangan jadi seperti mereka.

:))

Dba Dealova said...

Setuju ngan cik kiwi's n_n

ku-cit said...

ni la dia dunia, dunia

miZz_nizZ said...

bersabar ye..kite jgn jdik cm die!!haha

senyumSOYA said...

bulan2 puasa ni pun ada gak y mcm tu ya..^^

dayu_myself said...

karate je orng mcm tu...
fuh...
sbr je la kan orng mcm tu..kdang,trbts supaya x mnmbulkn kekecohan Maxima..
^__^

Nana (phoged) said...

amboi... prangai budak tue.. x cantik sgguh!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
.Header img { margin-$startSide: auto; margin-$endSide: auto;}