Monday 11 April 2011

" Aku Tak Ada Pilihan "

Well...P.I.L.I.H.A.N...sesuatu yang sangat sukar untuk dibuat apabila kita berada dalam dilema...
Sebenarnya aku pernah terbaca artikel dan menonton drama2 kat tv yang selalu cakap setiap orang ada pilihan...dan tidak wujud pon istilah atau frasa "aku tak ada pilihan "


Tapi...aku sendiri pon kadang2 (rasanya selalu kowt...) tak tahu nak buat pilihan dalam sesuatu perkara terutamanya biler ada orang laen mendesak kita... untuk memilih sesuatu yang kita tak suka
Tapi...kita terpaksa jugak buat pilihan yang kita tak suka untuk gembirakan orang laen sekaligus menyeksa hati dan perasaan kita sendiri...(faham ker...?)


Emm...permohonan UPU dah pon tamat bulan April nie...
Kadang2 terfikir gak..."betul ke pilihan course yang aku buat nie?"
Aku dah edit pilihan course tu sampai tiga kali....!
Tak tahulah mana satu yang dapat nanti...
Dah la kemasukan U bulan 9...(lama lagi tue...)
Aku harap2 sangat dapat course yang aku nak sangat tue...
Tapi...yer la...adakalanya yang kita nak tak dapat...yang kita tak nak tue la yang dapat...
Tapi cukuplah...dah terkena tiga kali...
Aku harap sangat Allah perkenankan doa aku ni...nak sangat belajar course tue...
Amin...(ramai2 amienkan yer... )


My mom pulak suruh aku amik course yang aku langsung tak ada jiwa dalam course *********
So...camne tue?


Itulah yang dinamakan dengan kehidupan...perlu banyak buat pilihan
Pilihan yang kita ada cuma "Nak" atau "Tak Nak"...tu jer...
Siapa sangka cuma dua perkataan tue jer boleh buat kita tak boleh tidow malam dengan nyenyaknyer...(zzz...)
Pasal apa...pasal takot kalau pilihan yang kita buat tue salah...then menyesal tak sudah...
Ala...macam lagu Kenny Remy Martin...


  Suratan Atau Kebetulan


Sesuatu yang tak disangka
Seringkali mendatangi kita
Itukah suratan dalam kehidupan
Atau hanya satu kebetulan

Kita asyik membicarakan
Persoalan hidup dan pilihan
Sedang kejujuran semakin berkurang
Masih tiada bertemu jawapan

Walau kita dihadapkan
Dengan berbagai pilihan
Mengapa sering terjadi
Pilihan tak menepati

Hingga amat menakutkan
Menghadapi masa depan
Seolah telah terhapus
Sebuah kehidupan yang kudus

Pertemuan sekali ini
Bagi diriku amat bererti
Tetapi ku bimbang untuk menyatakan
Bimbangkan berulang kesilapan

Walau kita dihadapkan
Dengan berbagai pilihan
Mengapa sering terjadi
Pilihan tak menepati

Hingga amat menakutkan
Menghadapi masa depan
Seolah telah terhapus
Sebuah kehidupan yang kudus

Pertemuan sekali ini

Bagi diriku amat bererti
Tetapi ku bimbang untuk menyatakan
Bimbangkan berulang kesilapan


Emm...payah kan kalau dah tersilap buat pilihan...Kadang2 kalau orang dah tak tau nak wat per tu yang timbul ayat "aku tak ada pilihan la...aku terpaksa..."
Biasalah...manusia mudah terpengaruh dengan keadaan sekeliling
Mudah berubah pendirian...tapi tak semua orang macam tue (akulah orangnyer...hehew :p)


Tapi...bila kita dah buat keputusan yang salah...kita sebenarnya akan belajar dari kesilapan tersebut...sekaligus menjadikan diri kita lebih matang dalam menangani sesuatu perkara kelak...(betul nie...tak tipu taw )


Aduh...30 April 2011 nie...tamat la sudah kontrak aku kat kilang yang aku keje sementara nak tunggu masuk U...
Aku ada dapat tawaran nak sambung...(tengook...kan kena wat pilihan lagi nie -_-)
Skrang tengah konpius nak sambung ke tidak....(arghh..tensennnn)

Apa2 pon pilihan yang kita buat...biarlah pilihan tersebut membawa kita kepada kejayaan dan bukanlah kegagalan...dan ingatlah Allah itu sentiasa ada untuk membimbing kita membuat pilihan yang lebih bijak...(kata perangsang tuk aku...hahah)

Arah hidup yang nak dituju...ditentukan oleh diri kita sendiri kerana kita sememangnya ada PILIHAN...Kalau nak ke kanan...kananlah jadinya...kalau ke kiri...kirilah jadinya...


p/s : Solat Istikharah...salah satu cara untuk mendapat petunjuk dalam membuat pilihan...bukan hanya nak cari petunjuk untuk cari jodoh jew...peace

0 Komen Terhebat:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

.Header img { margin-$startSide: auto; margin-$endSide: auto;}